Google ułatwia tworzenie kopii zapasowej danych. Wystarczy jedna aplikacja

Jak podaje portal next.gazeta.pl Google udostępnił aplikację, która znacznie ułatwia korzystanie z wirtualnego dysku. Niektórzy mogą wręcz dopiero teraz zacząć go używać.

Dysk Google to jedna z najstarszych usług giganta internetu. Zyskała właśnie nową, niezwykle przydatną funkcję. Za sprawą aplikacji o nazwie „Kopia zapasowa i synchronizacja” możemy teraz w łatwy sposób wykonać kopię bezpieczeństwa naszych danych.

Utwórz kopię bezpieczeństwa

Utwórz kopię bezpieczeństwa Fot. Google

 

 Wystarczy pobrać program i go uruchomić. Następnie, po zalogowaniu do konta Google,wybieramy foldery, których kopia ma zostać utworzona w chmurze. Wskazując foldery możemy zdecydować o tym, czy zdjęcia mają być przesłane w jakości oryginalnej (wtedy ogranicza nas standardowa wielkość chmury) czy pomniejszonej (w tym wypadku miejsce w chmurze jest nieograniczone). Można też zaznaczyć opcję przenoszenia zdjęć odnalezionych w folderach do usługi Google Zdjęcia.

Aplikacja pozwala też na synchronizowanie wskazanych folderów – zmiany wprowadzone na komputerze będą odzwierciedlane w chmurze, plików nie trzeba ręcznie przesyłać.

Synchronizacja danych z dyskiem Google jest łatwiejsza

Synchronizacja danych z dyskiem Google jest łatwiejsza Fot. Google

 

Po wykonaniu kopii zapasowej dane są widoczne poprzez stronę. Po zalogowaniu się pod adresem drive.google.com z lewej strony widoczne są wszystkie komputery, które zsynchronizowaliśmy z kontem. Nazwy maszyn można zmieniać, a dane przeglądać i edytować.

Nowa funkcja Google może sprawić, że część użytkowników zacznie używać Dysku – bez tej prostej aplikacji chmura Google była o wiele mniej użyteczna. Do dyspozycji (dla plików o oryginalnych rozmiarach) mamy 15GB. Niestety rozszerzenie powierzchni do 100GB jest kosztowne – cena za pakiet wynosi 89,99 zł rocznie.

Tworzenie kopii bezpieczeństwa może uchronić nas przed skutkami działalności wirusów, zniszczenia czy kradzieży sprzętu.

Źródło: next.gazeta.pl