Szanowni Państwo,
Bardzo cieszy nas zainteresowanie z jakim podchodzicie do tematu wdrożenia nowych przepisów ustawy. Dzięki waszej sumienności jesteśmy postrzegani jako jedna z najlepiej zorganizowanych grup obsługujących płatności masowe.
W związku z nowymi informacjami przypominamy Państwu o KILKU obowiązkowych działaniach niezbędnych do prowadzenia działalności z godnej z prawem :
1. Rejestracja w KNF warunek niezbędny aby po 24 kwietnia 2012 roku nadal prowadzić działalność w zakresie obsługi płatności masowych.
Jeśli wysłaliście już Państwo wniosek do KNF to prosimy pominąć ten punkt alertu.
2. Obowiązek analizy transakcji pod kątem AML. WŁĄCZAMY AMOLA SYSTEM !!!
Prosimy o dokonywanie automatycznej analizy transakcji poprzez AMOLA SYSTEM oraz gromadzenie stosownych certyfikatów, które należy przechowywać przez okres 5 lat licząc od 24 kwietnia 2012 – jako dokumenty potwierdzające wykonywania takich analiz!!!
° Gdzie znajdują się procedury wewnętrzne?
Procedury takie udostępniliśmy Państwu w materiałach szkoleniowych z zakresu PPP. Dostępne są one także na naszej stronie http://www.amola.pl/wp-content/uploads/2012/01/procedura_wewnetrzna.pdf
° Nie mam jeszcze certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia:
Poprosimy o indywidualny kontakt z działem Help Desk – pomoc@amola.pl lub 17 850 74 23
° Jak mam zgłosić osobę na szkolenie z PPP?
Prosimy o kontakt telefoniczny z działem Szkoleń – 17 850 74 24
3. Ubezpieczenie – w tym temacie powiedziano już chyba wszystko i to wielokrotnie. W załączniku znajdziecie Państwo odpowiedź KNF wskazującą na fakt, iż Wasze przygotowanie w tym zakresie świadczy o pełnym profesjonalizmie.
Czy poinformujecie mnie o zmianach?
Oczywiście. Natychmiast po otrzymaniu nowych informacji przekażemy je Państwu.
Czy muszę zmienić nazwę firmy na biuro usług płatniczych?
NIE. Ustawa o usługach płatniczych daje taką możliwość, ale nie zmusza do niczego.
Zakończenie
W tym miejscu jeszcze raz serdecznie chcemy podziękować wszystkim z Państwa, którzy przekazali naszą ofertę analizy w zakresie AML do swoich Biur Rachunkowych. W przypadku wątpliwości czy taki system jest niezbędny w każdym biurze proponujemy wskazać na zamieszczony załącznik lub przekazać nam nr telefonu do osoby odpowiedzialnej za takie analizy – chętnie omówimy ten temat w rozmowie telefonicznej.
Życzymy wielu sukcesów w życiu zawodowym i osobistym.
W razie pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.